ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ЗДОБУВАЧІВ
ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ЗДОБУВАЧІВ ІЗ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ПРЕДМЕТІВ
Рівні навчальних досягнень
Перший рівень – початковий. Відповідь здобувача фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.
Другий рівень – середній. Здобувач відтворює основний навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.
Третій рівень – достатній. Здобувач знає істотні ознаки понять, явищ, зв’язки між ними, вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, володіє розумовими операціями (аналізом, абстрагуванням, узагальненням тощо), вміє робити висновки, виправляти допущенні помилки. Відповідь здобувача правильна, логічна, обґрунтована, хоча їй бракує власних суджень.
Четвертий рівень – високий. Знання здобувача є глибокими, міцними, системними; здобувач вміє застосовувати їх для виконання творчих завдань, його навчальна діяльності позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію
Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів за 12-бальною шкалою
Рівні навчальних досягнень | Бали | Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень |
І. Початковий | 1 | Здобувач розрізняє об’єкти вивчення. |
2 | Здобувач відтворює незначну частину навчального матеріалу, має не чіткі уявлення про об’єкт вивчення. | |
3 | Здобувач відтворює частину навчального матеріалу, з допомогою викладача виконує елементарні завдання. | |
ІІ. Середній | 4 | Здобувач з допомогою викладача відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію. |
5 | Здобувач відтворює основний навчальний матеріал, здатний з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило. | |
6 | Здобувач виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосувати знання при виконанні завдань за зразком. | |
ІІІ. Достатній | 7 | Здобувач правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок. |
8 | Знання здобувача є достатнім, він застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежності між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. | |
9 | Здобувач добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією. | |
IV. Високий | 10 | Здобувач має повні, глибокі знання , здатний використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення. |
11 | Здобувач має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію та аналізувати її , ставити і розв’язувати проблеми. | |
12 | Здобувач має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, ухвалює рішення. |
Критерії оцінювання знань, вмінь, компетентностей здобувачів з навчальної дисципліни
Бали | Критерії оцінювання |
«Відмінно» | Оцінюється завдання, що містить відповіді, в яких навчальний матеріал відтворюється в повному обсязі, відповідь правильна, обґрунтована, логічна, містить аналіз і систематизацію, зроблені аргументовані висновки. Здобувач активно працює протягом усього курсу і показує при цьому глибоке оволодіння лекційним матеріалом, здатний висловити власне ставлення до альтернативних міркувань з конкретної проблеми, проявляє вміння самостійно та аргументовано викладати матеріал. Практичне завдання виконане правильно, як з використанням типового алгоритму, так і за самостійно розробленим алгоритмом. |
«Добре» | Оцінюється завдання, що містить відповіді, в яких відтворюється значна частина навчального матеріалу. Здобувач виявляє знання і розуміння основних положень з навчальної дисципліни, певною мірою може аналізувати матеріал, порівнювати та робити висновки. Здобувач активно працює протягом усього курсу, питання висвітлює повно, висвітлення їх завершене висновками, виявлене уміння аналізувати факти й події, а також виконувати навчальні завдання. У відповідях допущені несуттєві помилки, в усних відповідях – неточності, деякі незначні помилки, має місце недостатня аргументованість при викладенні матеріалу, нечітко виражене ставлення слухача до фактів. |
«Задовільно» | Оцінюється завдання, що містить відповіді, в яких відтворюються основні положення навчального матеріалу на рівні запам’ятовування без достатнього розуміння. Здобувач у цілому оволодів суттю питань з даної теми, виявляє знання лекційного матеріалу, навчальної літератури, намагається аналізувати факти й події, робити висновки. Але на заняттях поводить себе пасивно, відповідає лише за викликом викладача, дає неповні відповіді на запитання, припускається грубих помилок при висвітленні теоретичного матеріалу. У практичних завданнях припущені несуттєві помилки. |
«Незадовільно» | Оцінюється завдання, що не виконане, або містить відповіді на рівні елементарного відтворення окремих фактів, елементів, об’єктів, фрагментів навчального матеріалу. Здобувач виявив неспроможність висвітлити питання чи питання висвітлені неправильно, безсистемно, з грубими помилками, відсутні розуміння основної суті питань, висновки, узагальнення. У відповідях та практичному завданні припущені суттєві помилки. |