Циклова комісія обліково-економічних дисциплін забезпечує навчання здобувачів фахової передвищої освіти за спеціальностями:
-
071 Облік і оподаткування освітньо-професійна програма “Облік і оподаткування” освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр»,
-
072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок освітньо-професійна програма “Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок” освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр»,
-
076 Підприємництво і торгівля освітньо-професійна програма “Підприємництво і торгівля” освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр».
Головна мета роботи комісії полягає у формуванні професійної компетентності, підвищенні рівня знань здобувачів фахової передвищої освіти, у поліпшенні якості підготовки спеціалістів, здатних адаптуватись у нових соціально-економічних умовах та вирішувати питання господарювання при різних формах власності.
Викладацький склад циклової комісії
До складу циклової комісії входять як досвідчені викладачі так і перспективна молодь:
- Киричук Олена Миколаївна – голова циклової комісії
- Ключник Альона Володимирівна
- Кареба Марина Іванівна
- Марковська Тетяна Сергіївна
- Мірошник Валентина Олександрівна
- Погуляй Настасія Петрівна
- Рибачук Володимир Петрович
- Чорномиз Ірина Сергіївна
- Шишпанова Наталія Олександрівна
- Христенко Ольга Андріївна
Навчальні дисципліни
Мета дисципліни – оволодіння теоретичними та методологічними основами формування та реалізації аграрної політики держави, вміннями оцінювати її ефективність та обґрунтовувати вибір тих чи інших заходів державного регулювання.
Основна мета вивчення курсу полягає в оволодінні студентами знань теоретичних основ діяльності банків у вітчизняній економіці, сутності і механізму здійснення традиційних і нетрадиційних банківських операцій. Предметом навчальної дисципліни є відносини та зв’язки щодо здійснення банківських операції, послуг, платіжних оборотів банків. Основним завданням є формування знань методики проведення кредитно-розрахункових банківських операцій, набуття вмінь оперувати нормативними правовими документами НБУ, аналізувати стан банківських операцій, розв’язувати питання відносин між клієнтами і комерційними банками та між НБУ і комерційними банками.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретичні та правові основи використання, принципи функціонування блокчейн технологій, обігу криптовалют. Основними завдання є засвоєння теоретичних основ, формування у студентів умінь з використання блокчейн технологій, економічних відносин на основі смарт-контрактів, ознайомилення із механізмами блокчейн технологій, аналіз організаційних та методологічних основ технології блокчей, визначення основних сфер використання технології блокчейн, проблеми і перспективи розвитку.
Метою дисципліни є формування знань з теорії та практики ведення бухгалтерського обліку на підприємствах.
Предметом дисципліни є теоретично-концептуальні засади та методологічний інструментарій бухгалтерського обліку в комерційних банківських установах. Завданням вивчення дисципліни є отримання студентами базових знань з основи формування облікової процедури за банківськими операціями, комплексних ґрунтовних практичних знань з бухгалтерського обліку у комерційному банку, а також виховання у студентів вміння самостійно визначати економічний вплив операцій банків на зміни у фінансовій звітності.
Метою вивчення навчальної дисципліни є ознайомлення із системою Державної казначейської служби України, порядком касового виконання державного та місцевих бюджетів за доходами і видатками, порядком обліку доходів і видатків державного бюджету, контролю за його виконанням.
Мета навчальної дисципліни – оволодіння майбутніми фахівцями системою компетентностей у галузі функціонування та використання комп’ютерних систем і технологій та можливостей їх використання в бухгалтерському обліку та аналізі для діджиталізації облікових та аналітичних функцій.
Метою дисципліни є: ознайомлення з нормативно-методичною базою, що регламентує діловодство в практиці; вдосконалення та поглиблення знань про властивості, особливості, ознаки, класифікації документів; засвоєння основних реквізитів та їх структури; формування вмінь і навичок роботи з організаційно-розпорядчими документами; укладання та редагування управлінських, процесуальних документів; формування навичок з організації контролю за проходженням та виконанням документів; укладання та опрацьовування документів, службових листів; процедурою передачі документів до архіву.
Економіка виробництва продукції тваринництва як навчальна дисципліна базується на пізнанні та свідомому використанні часткових економічних законів і закономірностей функціонування і розвитку суспільного виробництва. Саме виявлення і вивчення конкретних форм прояву цих законів і закономірностей в господарській діяльності підприємства є предметом даної дисципліни.
Метою викладання навчальної дисципліни «Економіка підприємства» є формування у здобувачів освіти базових знань з основ функціонування конкретних суб’єктів господарювання, засвоєння теоретичних положень та практичних навичок для обґрунтування і прийняття рішень, пов’язаних із забезпеченням ефективної діяльності на рівні підприємств та організацій.
Метою викладання навчальної дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти сучасного економічного мислення і системи спеціальних знань про базові поняття щодо господарсько-фінансової діяльності підприємства, змісту її окремих напрямів та їх взаємозв’язку, системи показників, що її характеризують.
Метою викладання навчальної дисципліни є вивчення теоретичних основ і практичних форм функціонування підприємства як основниї стуктуної ланки економіки, питання ефективного використання виробничих ресурсів на основі інноваційно-інвестиційної діяльності, формування фінансово-економічних результатів і обгрунтування заходів щодо підвищення ефективності аграрного виробництва, а також механізми взаємодії суб’єктів економічної діяльності
Метою дисципліни «Економіка і організація аграрного виробництва» є формування у студентів теоретичних знань і практичних навичок з економіки та організації виробництв, які дозволяють здійснювати економічне обґрунтування процесів хімічного виробництва, оцінювати їх ефективність, обирати серед них найбільш оптимальні та забезпечувати надійні системи організації, контролю та управління хімічними виробництвами.
Метою вивчення економічного аналізу є формування у здобувачів освіти теоретичної бази для оволодіння навичками оцінки господарської діяльності підприємства та його фінансових результатів шляхом проведення факторного аналізу, пошуку невикористаних резервів збільшення виробництва продукції, зниження її собівартості та прийняття ними управлінських рішень для посилення ресурсного потенціалу підприємства.Предметом економічного аналізу є фінансово-господарська діяльність підприємств і установ. Наявні методи аналізу дають змогу вивчати роботу окремих галузей та регіонів і всього господарства країни взагалі. Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни “Економічний аналіз” є засвоєння сутності економічних явищ і процесів, їхніх взаємозв’язків і взаємозалежностей; уміння їх деталізувати, систематизувати і моделювати, визначати вплив факторів, оцінювати досягнуті результати, виявляти резерви підвищення ефективності функціонування підприємства.
Предметом вивчення дисципліни є цифрова організація виробничо-господарської діяльності на вітчизняних підприємствах. Дисципліна передбачає набуття здобувачами фахової передвищої освіти теоретичних знань та практичних навичок щодо електронного документообігу та електронної подачі звітності на підприємствах різних галузей економіки, використовуючи при цьому сучасні наукові підходи. Вивчення дисципліни «Електронний документообіг в обліку і оподаткуванні» має за мету допомогти майбутньому фахівцеві з обліку і оподаткування розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в організації електронного документообігу в обліку і оподаткуванні в процесі професійної діяльності, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю умов.
Зовнішньоекономічна діяльність господарюючих суб’єктів України набуває особливого значення у сучасних умовах. Тому висококваліфіковані менеджери ЗЕД повинні мати знання і навички для роботи на міжнародному ринку для успішного здійснення ЗЕД. Вивчення курсу “Зовнішньоекономічна діяльність” забезпечує потреби підприємств та організацій щодо фахівців, які можуть здійснювати виробничу, валютнофінансову, торговельноекономічну діяльність на зовнішньому ринку. Цей курс дозволяє дати необхідні знання для майбутніх фахівців, які беруть участь у створенні експортного потенціалу підприємств.
Мета викладання навчальної дисципліни – формування системи теоретичних знань і отримання практичних умінь і навичок з питань комерційної діяльності в цілях автоматизації процесів управління.
У державних вимогах до змісту і рівня підготовки дипломованих молодших спеціалістів з вищою освітою підкреслюється тісний взаємозв’язок їх професійної діяльності з використанням сучасних інформаційних технологій, що базуються на найновішій комп’ютерній техніці та забезпечують високий рівень інформаційних і аналітичних функцій. Одна з важливих проблем у країні – це вдосконалення системи бухгалтерського обліку, звітності, контролю та аудиту, основним напрямком якого є застосування інформаційних систем і комп’ютерних технологій.
Мета викладання навчальної дисципліни – формування системи теоретичних знань і отримання практичних умінь і навичок з питань основ побудови автоматизованих банківських систем, організації та функціонування їх в цілях автоматизації процесів управління банківською діяльністю
Мета навчальної дисципліни «Інформаційні системи в менеджменті» є отримання майбутніми менеджерами відповідного рівня фахово спрямованих теоретичних знань, формування та розвиток спеціальних умінь і практичних навичок з розробки та використання сучасних інформаційних систем для ефективного здійснення управлінської діяльності відповідно до спеціальності 073 «Менеджмент».
Програмою дисципліни “Інфраструктура товарного ринку” передбачено набуття теоретичних знань і практичних навичок з розвитку та організації інфраструктури торгово-посередницької діяльності, організації логістичних систем і каналів просування товарів від виробника до споживача, опанування основ мерчандайзингу та персонального продажу тощо. Предметом інфраструктури товарного ринку є вивчення економічної діяльності суб’єктів товарного ринку.
Навчальна дисципліна “Комунікаційна діяльність” належить до циклу дисциплін професійної підготовки. Вона направлена на формування системи знань і практичних навичок щодо способів та прийомів встановлення, підтримки та зміцнення зв’язків із цільовим ринком, здійснення впливу на поведінку цільових покупців, формування позитивного ставлення до товаровиробника, забезпечення конкурентоспроможності його товарам. Комунікаційна діяльність – це процес встановлення контактів, і Основними принципами викладання та вивчення комунікаційної діяльності є фундаментальність, системність, єдність логічного та історичного, національного й загальнолюдського, суспільного та особистісного, теорії й практики, навчання і виховання. Предметом комунікаційної діяльності є діяльність підприємства, спрямована на інформування, переконування й нагадування споживачам про товари, стимулювання їх збуту та створення позитивного іміджу фірми. Головне завдання комунікаційної діяльності а як навчальної дисципліни – є пошук оптимальних варіантів задоволення інтересів між виробником продукції та споживачем.
Швидкий розвиток ринкових відносин, зміни в інституціональній структурі економіки України створили нове середовище для здійснення комерційних зусиль сучасних підприємств, які діють як у виробничій, так і в невиробничій сферах. Зростання потреб бізнесменів в адекватній адаптації до умов господарювання в умовах розвитку ринкових відносин викликало необхідність розвитку всебічних знань практики ринку та комерції. Важливішою ланкою ринку є фірма, спосіб діяльності якої визначає обличчя національної економіки, що ґрунтується на принципах вільного підприємництва. Воно, в свою чергу, вимагає від працівників глибоких та систематичних знань конкретних ситуацій, які виникають на споживчому ринку, та вмінь ці ситуації ефективно розв’язувати. За таких умов важливого значення набуває підготовка висококваліфікованих фахівців, які б могли кваліфіковано вирішувати питання рентабельної організації комерційної діяльності підприємства, що і обумовлює актуальність вивчення дисципліни «Комерційна діяльність». Завдання курсу – навчити майбутніх фахівців орієнтуватися в усіх сторонах комерційної діяльності, сформувати у студентів теоретичні знання, навички та практичні вміння для розгляду конкретних економічних ситуацій і вирішення практичних завдань.
Успішне проведення торговельних операцій в межах виробничих (посадових) функцій за принципами ринкової економіки є можливим лише за наявності в комерсанта знань у сфері товарознавства, зокрема, про стан сучасного ринку товарів, споживчі властивості товару, його якість, умови та вимоги стандартизації і сертифікації, стан та динаміку змін цих потреб, можливості пристосування виробництва до вимог ринку, контроль умов реалізації, транспортування, зберігання тощо. Предметом товарознавства є споживчі вартості товарів. Тільки споживча вартість робить продукцію товаром, оскільки володіє здатністю задовольняти потреби людини. Якщо споживча вартість товару не відповідає реальним запитам споживачам, то він не буде затребуваний, отже використаний за призначенням.
Логістика, яка є компонентом управління в процесі вибору цілей організації і шляхів їх досягнення. Логістичні зв’язки притаманні всім підприємствам незалежно від їх форм власності. Механізм логістики включає: принципи, визначення пріоритетних цілей, забезпечення взаємозв’язку між показниками, облік факторів і кон’юнктури розвитку ринку, контроль за реалізацією планів. Процес логістичного планування базується на знанні та використанні об’єктивних економічних законів, товарного виробництва (закон вартості), законів ринкової економіки. Процес організації логістичних зв’язків на підприємстві починається з ясного розуміння того, що необхідно робити для її ефективного розвитку та функціонування. Успіх будь-якого логістичного плану залежить від: перш за все якості ціле покладання в основних ключових питаннях розвитку організації на основі огляду минулого, теперішнього і майбутнього її розвитку та успішності її реагування на зміни в навколишньому середовищі; якості проведеного попереднього аналізу діяльності самої організації та її цінової політики, ринку, конкурентів, руху товарів і ін.; правильної оцінки конкурентоспроможності організації; вибору та реалізації стратегії розвитку, яка підвищить конкурентоспроможність організації. Завдання курсу – навчити майбутніх фахівців орієнтуватися в усіх сторонах логістичного процесу організації діяльності, сформувати у студентів теоретичні знання, навички та практичні вміння для розгляду конкретних економічних ситуацій і вирішення практичних завдань.
Метою викладання навчальної дисципліни «Маркетинг» є формування у студентів економічного мислення, підприємницького і комерційного підходу до вирішення поставлених завдань, підготовка до роботи в умовах ринкової економіки та жорсткої конкуренції.
Розвиток теорій управління й менеджменту у минулому і тепер, формування концептуальних основ теорій управління й менеджменту, системи менеджменту, а також розвиток найбільш важливих питань практичного менеджменту в організаціях. Програма курсу дає цілісне закінчене уявлення про характер і особливості управлінської роботи й діяльності менеджера, спрямованих на управління сучасними організаціями й виробництвом, впровадженням нових принципів, форм, структур і методів управління колективами людей. Мета курсу полягає в підготовці фахівця-менеджера, здатного на основі отриманих знань творчо, оперативно, обґрунтовано й з мінімальним ризиком приймати рішення щодо різних питань у сучасних умовах. Завдання курсу – простежити еволюцію розвитку управлінської думки й менеджменту, розглянути основні аспекти сучасного менеджменту й дати уявлення про інтегрований підхід у питаннях концептуальної теорії управління й менеджменту, власне теорії менеджменту й практики менеджменту в організаціях різних форм власності. Програма курсу дає цілісне закінчене уявлення про характер і особливості управлінської роботи й діяльності менеджера, спрямованих на управління сучасними організаціями й виробництвом, впровадженням нових принципів, форм, структур і методів управління колективами людей.
Метою вивчення дисципліни є формування сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузях менеджменту й маркетингу, формування системи знань про сутність і зміст маркетингу як філософії підприємницької діяльності в умовах ринкової економіки і конкуренції; формування розуміння концептуальних основ системного управління організаціями; набуття умінь аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, прийняття адекватних управлінських рішень.
Мета навчальної дисципліни: ознайомити студентів із закономірностями і особливостями функціонування національної економіки порівняно з економіками інших країн, навчити їх об’єктивному аналізу стану української економіки.
Метою викладання дисципліни є формування системи теоретичних та прикладних знань щодо обліку основних видів зовнішньоекономічних операцій та аналізу фінансового стану й фінансових результатів підприємств-суб’єктів ЗЕД.
Предметом обліку і звітності у бюджетних установах є фінансово-господарська діяльність, яка спрямована на виконання функцій держави та процес виконання бюджету. Метою вивчення навчальної дисципліни “Облік і звітність у бюджетних установах” є засвоєння теорії і практики бухгалтерського обліку в бюджетних установах, вивчення теоретичних засад обліку в державному секторі, засвоєння методики реєстрації облікової інформації на різних стадіях обліку, придбання студентами систематизованих знань про організацію обліку в державному секторі, порядок обліку операцій виконання Державного та місцевих бюджетів за доходами та видатками, діючу звітність виконання бюджетів у державному секторі.
“Організація виробництва” – це економічна наука, яка на основі об’єктивних законів розвитку природи й суспільства вивчає закономірності раціональної побудови та економічно ефективного ведення виробництва на сільськогосподарських підприємствах та їх об’єднаннях з метою одержання максимального прибутку. Поняття “організація виробництва” включає організацію продуктивних сил, виробничих процесів, аналіз економічних результатів виробництва та реалізації продукції. В основу організації сільськогосподарського виробництва покладено такі основні принципи: різні форми господарювання; правильна пропорційність у розвитку галузей та окремих елементів виробництва; ведення виробництва на основі господарського розрахунку, різних форм підряду й оренди; здійснення розширеного відтворення на підприємствах; економія живої та уречевленої праці, підвищення її продуктивності; досягнення високого рівня рентабельності виробництва. Мета навчальної дисципліни “Організація виробництва” – дати майбутнім спеціалістам і керівникам аграрної сфери АПК наукові знання з ефективної організації сільськогосподарського виробництва в умовах багатоукладної економіки, розвитку ринкових відносин. Нині особливого значення набувають знання організаційно-економічних, фінансових, правових і соціальних основ нових видів підприємств, форм господарювання, внутрішньогосподарських економічних відносин на підприємствах.
Головними завданнями є висвітлення теоретичних засад та економічної природи підприємництва; широка і ґрунтовна характеристика організаційно-правових форм підприємництва; вдосконалення ведення галузей сільського господарства для забезпечення необхідного обсягу виробництва певних видів продукції за мінімальних затрат праці і коштів та максимальної прибутковості сільськогосподарських підприємств.
Метою викладання навчальної дисципліни «Організація і планування діяльності аграрних формувань» є отримання теоретичних знань і набуття практичних навичок з питань ефективного ведення аграрних формувань та раціональної організації їх діяльності.
Метою викладання навчальної дисципліни «Основи підприємництва та агробізнесу» є отримання теоретичних знань і набуття практичних навичок з питань економічної основи підприємництва та агробізнесу, правових засад підприємництва, організаційних основ та форм підприємництва, фінансового обслуговування підприємств бізнесу тощо
Мета вивчення навчальної дисципліни: формування у студентів сучасної системи знань про концептуальні засади бухгалтерського обліку, основи методології обліку господарської діяльності, основи техніки бухгалтерського обліку, підходи до організації обліку на підприємстві та засади керівництва бухгалтерським обліком в Україні.
Мета вивчення навчальної дисципліни: формування у студентів сучасної системи знань про концептуальні засади бухгалтерського обліку, основи методології обліку господарської діяльності, основи техніки бухгалтерського обліку, підходи до організації обліку на підприємстві та засади керівництва бухгалтерським обліком в Україні.
Розвиток теорій управління й менеджменту у минулому і тепер, формування концептуальних основ теорій управління й менеджменту, системи менеджменту, а також розвиток найбільш важливих питань практичного менеджменту в організаціях. Програма курсу дає цілісне закінчене уявлення про характер і особливості управлінської роботи й діяльності менеджера, спрямованих на управління сучасними організаціями й виробництвом, впровадженням нових принципів, форм, структур і методів управління колективами людей. Мета курсу полягає в підготовці фахівця-менеджера, здатного на основі отриманих знань творчо, оперативно, обґрунтовано й з мінімальним ризиком приймати рішення щодо різних питань у сучасних умовах. Завдання курсу – простежити еволюцію розвитку управлінської думки й менеджменту, розглянути основні аспекти сучасного менеджменту й дати уявлення про інтегрований підхід у питаннях концептуальної теорії управління й менеджменту, власне теорії менеджменту й практики менеджменту в організаціях різних форм власності. Програма курсу дає цілісне закінчене уявлення про характер і особливості управлінської роботи й діяльності менеджера, спрямованих на управління сучасними організаціями й виробництвом, впровадженням нових принципів, форм, структур і методів управління колективами людей.
Широкий суспільний інтерес до менеджменту і маркетингу значною мірою пов’язаний з переходом економіки України до ринкових відносин, які кардинально змінюють підходи до освіти в цілому і методики підготовки фахівців управлінського профілю як складової. Ефективність функціонування агроформувань за ринкових умов залежить від результативності менеджменту, компетентності, ініціативності і професійної майстерності працівників апарату управління. У спрощеному вигляді менеджмент – це вміння досягти поставлених цілей, використовуючи працю, інтелект, мотиви поведінки інших людей. Маркетинг – це вид людської діяльності спрямований на задоволення потреб споживачів через обмін товарами. Метою навчальної дисципліни є формування у майбутніх технологів сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту та маркетингу, розуміння концептуальних основ системного управління організаціями і виробничими галузями; набуття умінь аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища, прийняття адекватних управлінських рішень.
Головна мета вивчення дисципліни – допомогти студентам засвоїти теоретичні основи підприємницької діяльності, набути системних знань і практичних навичок щодо здійснення підприємницької діяльності в різних сферах, формування системи знань про сутність і зміст маркетингу як філософію підприємницької діяльності в умовах ринкової економіки і конкуренції.
Головна мета вивчення дисципліни “Основи підприємництва, менеджменту та маркетингу“ – допомогти студентам засвоїти теоретичні основи підприємницької діяльності, набути системних знань і практичних навичок щодо здійснення підприємницької діяльності в різних сферах, формування системи знань про сутність і зміст маркетингу як філософію підприємницької діяльності в умовах ринкової економіки і конкуренції.
Мета дисципліни – набуття студентами теоретичних і практичних навиків з більш актуальних питань організації, функціонування малого підприємства, управління ним, організації діяльності різних організаційно-правових форм підприємництва.
Планування діяльності підприємств, яка є компонентом управління в процесі вибору цілей організації і шляхів їх досягнення. Планування притаманне всім підприємствам незалежно від їх форм власності. Механізм планування включає: принципи, визначення пріоритетних цілей, забезпечення взаємозв’язку між показниками, облік факторів і кон’юнктури розвитку ринку, контроль за реалізацією планів. Процес планування базується на знанні та використанні об’єктивних економічних законів, товарного виробництва (закон вартості), законів ринкової економіки.Процес планування і організації на підприємстві починається з ясного розуміння того, що необхідно робити для її ефективного розвитку та функціонування. Успіх будь-якого плану залежить від: перш за все якості ціле покладання в основних ключових питаннях розвитку організації на основі огляду минулого, теперішнього і майбутнього її розвитку та успішності її реагування на зміни в навколишньому середовищі; якості проведеного попереднього аналізу діяльності самої організації та її цінової політики, ринку, конкурентів, руху товарів і ін.; правильної оцінки конкурентоспроможності організації; вибору та реалізації стратегії розвитку, яка підвищить конкурентоспроможність організації.Завдання курсу – навчити майбутніх фахівців орієнтуватися в усіх сторонах планування і процесу організації діяльності, сформувати у студентів теоретичні знання, навички та практичні вміння для розгляду конкретних економічних ситуацій і вирішення практичних завдань.
Планування і організація діяльності підприємств, яка є компонентом управління в процесі вибору цілей організації і шляхів їх досягнення. Планування притаманне всім підприємствам незалежно від їх форм власності. Механізм планування включає: принципи, визначення пріоритетних цілей, забезпечення взаємозв’язку між показниками, облік факторів і кон’юнктури розвитку ринку, контроль за реалізацією планів. Процес планування базується на знанні та використанні об’єктивних економічних законів, товарного виробництва (закон вартості), законів ринкової економіки.Процес планування і організації на підприємстві починається з ясного розуміння того, що необхідно робити для її ефективного розвитку та функціонування. Успіх будь-якого плану залежить від: перш за все якості ціле покладання в основних ключових питаннях розвитку організації на основі огляду минулого, теперішнього і майбутнього її розвитку та успішності її реагування на зміни в навколишньому середовищі; якості проведеного попереднього аналізу діяльності самої організації та її цінової політики, ринку, конкурентів, руху товарів і ін.; правильної оцінки конкурентоспроможності організації; вибору та реалізації стратегії розвитку, яка підвищить конкурентоспроможність організації.Завдання курсу – навчити майбутніх фахівців орієнтуватися в усіх сторонах планування і процесу організації діяльності, сформувати у студентів теоретичні знання, навички та практичні вміння для розгляду конкретних економічних ситуацій і вирішення практичних завдань.
Предметом дисципліни є чинна система оподаткування в Україні, особливості податкової політики держави та суб’єктів господарювання; податки, збори, інші обов’язкові платежі з юридичних і фізичних осіб та особливості їх сплати до бюджетів згідно з Податковим кодексом України. Основні завдання вивчення дисципліни полягають у засвоєнні теоретичних та організаційних засад податкової системи і податкової політики, вивченні методики розрахунків, порядку сплати прямих і непрямих податків юридичними та фізичними особами, альтернативних систем оподаткування, основних видів податків і зборів згідно з Податковим кодексом України та методики їх розрахунків.
Мета навчальної дисципліни вивчення “Продовольче товарознавство” – надання глибоких теоретичних знань і практичних навичок для управління асортиментом та якістю товарів, системного підходу до пізнання товарів, предмета товарознавства як наукової дисципліни, знань основних категорій, понять, принципів та методів теоретичного товарознавства, а також оволодіння загальними методами дослідження товарів. Предметом вивчення навчальної дисципліни є споживна вартість (цінність) товарів, закономірності її прояву і збереження.
Метою викладання навчальної дисципліни: навчити спеціаліста чітко орієнтуватись в ринковому середовищі у виборі напрямку діяльності підприємства і виробництва конкурентоспроможної продукції , розкрити основні принципи рекламної діяльності , надати розуміння рекламної діяльності в ринкових умовах.
Ринкові дослідження є основним засобом збору й аналізу інформації, яка потрібна для прийняття економічно обґрунтованих рішень в умовах ринкового середовища. Саме ринкові дослідження мають можливість оцінити кон’юнктуру ринку та конкурентні позиції підприємства і визначити основні напрямки його розвитку, які є адекватними зовнішнім умовам і потенціалу підприємства. Практика переконливо доводить, що ринкового успіху досягають насамперед ті підприємства, які реально володіють інформацією про ситуацію на ринку і тенденції її розвитку, вміють використовувати наявні ринкові можливості та протидіяти ринковим загрозам. Дисципліна “Ринкові дослідження” забезпечує одержання знань у галузі теорії і практики маркетингових досліджень, що розглядається у взаємозв’язку із загальною стратегією розвитку підприємства.
Мета курсу — сформувати у студентів теоретико-методичні знання і практичні навички з питань територіальної організації виробництва.
Мета викладання дисципліни “Розміщення продуктивних сил і регіональна економіка”: володіння науковими основами розміщення і територіальної організації продуктивних сил України, аналізу сучасного стану і визначення перспектив регіонального розвитку в умовах ринкової економіки.
Метою дисципліни “Статистика” є формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок щодо кількісної оцінки соціально-економічних явищ і процесів.
Метою вивчення навчальної дисципліни «Страхові послуги» є отримання глибоких знань з питань теорії та практики страхування майнових інтересів юридичних та фізичних осіб; поглиблене вивчення механізму надання страхових послуг.
Метою вивчення дисципліни є формування уявлення про майбутню спеціальність, системи знань з теоретичних та практичних основ управління фінансами за допомогою фінансових посередників та аналіз фінансових послуг. Основним завданням є вивчення потреб споживача та можливостей їх задоволення на ринку фінансових послуг різними фінансовими інститутами, визначення основних напрямів державної політики в галузі регулювання фінансових відносин, що виникають на ринку фінансових послуг, набуття вмінь порівняльного аналізу в галузі фінансових послуг та визначення конкретних переваг і вад окремих видів послуг.
В умовах ринкової конкуренції зростає роль торгівлі щодо забезпечення населення якісними і безпечними для споживання харчовими продуктами й промисловими товарами. Вирішити проблему здорового харчування покликані не тільки виробники продовольчих товарів, а й спеціалісти всього ланцюга товароруху до кінцевого споживача. Особливе місце посідають працівники об’єктів роздрібної торгівлі продовольчими товарами, закладів готельноресторанного господарства та ін., які щодня стикаються з різними групами товарів продовольчого призначення. Основним завданням товарознавства продукції тваринництва є виявлення усіх корисних властивостей товару, встановлення найбільш раціональних способів їх використання, правильний режим зберігання для збереження високої якості та зведення до мінімуму втрат в процесі просування товару від виробника до споживача. Товарознавство продукції тваринництва відіграє важливу роль у підвищенні якості товарів та їх збереженості, розширенні та вдосконаленні асортименту. «Товарознавство продукції тваринництва» є навчальною дисципліною, що формує у майбутніх фахівців досконалі знання про формування асортименту продовольчих товарів, їхні якісні показники та вчить розбиратись у положеннях нормативно-технічної документації, у відповідності до якої йде виробництво та реалізація. Вивчення курсу зумовлено також актуальністю розв’язання проблеми забезпечення сфери торгівлі і виробництва якісними товарами та необхідністю підтримки належних умов при їх зберіганні, транспортуванні та реалізації, це наука про основоположні характеристики товарів, що визначають їх споживчі вартості та чинники забезпечення цих характеристик. Мета –набуття студентами знань щодо основоположних характеристик товарів, що визначають їх споживчу вартість, і чинники, що забезпечують ці характеристики; щодо сертифікації та управління безпекою харчової продукції на національному, регіональному та міжнародному рівнях та практичних навичок розроблення та практичного застосування нормативних документів (НД) різних категорій на продукцію тваринництва, гармонізованих до вимог міжнародних (ISO) та європейських (EN) стандартів.
Розглядаються сучасні теорії управління персоналом та еволюції функцій менеджменту персоналу. Зокрема, досліджуються питання якісного складу персоналу, його професійного розвитку і навчання; управління діловою кар’єрою, оцінки і атестації кадрів, прогресивних методів раціоналізації праці, сучасних теорій мотивації
Мета навчальної дисципліни – формування у студентів сучасної системи знань з організації і методики управлінського обліку, його удосконалення з урахуванням вимог сьогодення.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є науково-методичні засади організації і управління рухом грошових потоків підприємства. Основним завданням вивчення дисципліни є дослідження основ побудови фінансових відносин у різних організаційно-правових формах господарювання, вплив нормативно-законодавчої бази з питань фінансів і кредиту на них, оздоровлення економіки підприємств у сучасних умовах; вивчення структури фінансових ресурсів, напрямів їх ефективного використання та джерел формування; системи фінансових показників оцінки діяльності підприємств; набуття практичних навичок з питань нормування оборотних активів, розрахунків показників ефективності використання необоротних та оборотних активів; визначення потреби в кредитних ресурсах; розробки фінансового плану, фінансової частини бізнес-плану; визначення фінансових результатів діяльності підприємства.
Мета навчальної дисципліни полягає у вивченні суспільності фінансових відносин, що виражають розподіл і перерозподіл вартості валового внутрішнього продукту на макро і мікро рівнях, є ознайомлення студентів з відповідним методологічним і методичним апаратом знань з теорії грошей та кредиту, кількісної теорії грошей і сучасного монетаризму, грошового обігу, грошового ринку та грошових систем, кредитних і валютних відносин для розвитку грошової та кредитної систем.
Мета навчальної дисципліни – вивчення студентами руху активів, капіталу, зобов’язань операцій господарсько-фінансової діяльності, враховує особливості обліку підприємств і організацій різних форм власності та господарювання системи Міністерства аграрної політики України. У програмі розглянуто також питання з обліку фінансових інвестицій, обліку оплати праці та соціального страхування, витрат діяльності підприємства, обліку доходів і фінансових результатів, складання фінансової звітності.
Мета вивчення дисципліни «Ціноутворення» є надання теоретичних знань і практичних навичок з питань формування цін та розроблення цінової політики, прогнозування їх динаміки залежно від зміни попиту та пропозиції.
Графіки та розклади
Графік ліквідації академічної заборгованості на I семестр 2023-2024 навчальний рік
Графік консультування викладачів на I семестр 2023-2024 навчальний рік
Графік проведення відкритих занять на I семестр 2023-2024 навчальний рік
Графік презентації та консультування щодо вибору освітніх компонентів на 2023-2024 навчальний рік